Förträngda känslor och annat virrvarr

Idag var jag på stan och fixade de sista julklapparna.
Kan inte gå förbi en situation sthlm försäljare utan att köpa. Det är omöjligt. Går genast omedelbums och tarut en peng. De kostar fyrtio, och jag hade en hundring,han hade endast femtiolapp, och jag tog då ingen växel.
Han blev glad och log mot mig, önskade ett varmt god jul. Han hade blont långt ruffsigt hår, och ingen mössa..Tror ni jsg mådde bra av den lilla peng jag gav han? NEJ inte ett dugg,snarare sämre..och vet ni varför, för jag tänkte att jag borde ge han en kaffe,men jag ORKADE inte stå i super kö på mcdonalds för det...HUR SJÄLVISKT???Tittade på mitt nya nummer,fick tårar i ögonen och skyndade bort.
Hur äckligt jäkla själviskt får man vara ??? Jag rodnar och skäms bara jag nu tänker på det...


Jag hatar julen. Jag bävar inför morgon dagen. En stor tung ororsklump i mitt bröst.
Tvångsumgås med de som borde vara min familj men som inte vet vem jag är överhuvudtaget.
Att sitta ned vid ett julbord,där de äter av mat i överflöd,en stor grisrumpa,som ingen bryr sig om den haft ett värdigt liv eller ej.  Äckliga mini korvar,där ingen vet innehållet, och köttbullar gjorda av mormor,som egentligen är rätt goda i smaken, som är gjorda på fifti fifti ko och gris.
Där har vi dubbelmoralen igen, jag ger den hemlöse en peng,men vill inte stå i kö för hans skull. Jag vill inte äta gris,men gillar smaken av köttbullarna...SKAMLIGT!
Så, att tvångssitta vid ett matbord,med för mycket mat och döda djur som endast levde för att mätta oss, när det finns folk i detta land som inte har ett hem? eller ens tak över huvudet.

Detta inlägg,startades i mitt huvud när jag känslorna kom över mig, jag har ansträngt mig till tusen detta år för att gilla julen,har julpyntat,med gran,gardiner och tomtar. gjort allt för att förtränga.
Men så kom det över mig, känslorna, tomheten över att inte ha någon familj,någon som bryr sig om man är på plats eller ej. Eller som sett en present och tänkt att åååh den skulle Lenita älska,och sedan ha träffat prick rätt.
Min syster kommer vara på plats, som öppet säger och visar att hon bryr sig inte! Förstår ni, hur kan man säga så om sin egen syster? HUR? Det är så ofattbart för mig..Det slog mig helt plötslig att hon kommer absolut vara på plats. och vi har inte setts efter jag mailade henne allt med tanke att lösa allt. Hennes svar var att endast ge mig sitt konto nummer UTAN ETT ORD till!
När jag sedan,blundade för min stolthet,och IGEN kontaktade henne,fick jag svaret att hon orkar inte,hon bryr sig inte,hon har inte gjort någotfel. Återigen HUR???
Men så har även hennes två bästa vänner lämnat henne..sorgligt...

Ja,det var så här tankarna gick, om hur jag föeträngt allt detta,att jag i vanliga fall börjar må dåligt redan i november och så blir det värre o värre fram till idag..

Om någon mår dåligt eller är ledsen över något säger jag ALDRIG att det finns dem som har det värre, för hur hjälper det mig nu i detta nu? Mitt humör,mina känslor och tankar är mina, om jag har jätte ont i mitt knä,så är det smärta för mig och det hjälper inte mig om någon annan har brytit båda benen och sitter i rullstoll,min smärta är min och din är din.
Men nu, idag när jag blev slagen av all denna ensamhet/tomhet/ångest så tänkte jag på han med det blonda rufsiga håret..att han har det värre, jag ska vara glad och tacksam att jag har jobb,lägenhet, och en sambo,jag har även den lyxen att kunna bo med mina hundar!!Det är inte många härbärgen som tar emot djur...

Nästa jul, ska jag nog se om det finns något jag kan göra på härbärget här i stan...
För varför ska jag umgås med folk som inte bryr sig om jag är där eller ej,eller bryr sig vem jag är,när jag kan vara någonstans och faktiskt glädja en annan människa.
Det skulle kännas mycket bättre.
Istället för att köpa julklappar,köper jag med mat åt dem. Dock ingen julskinka,men annan god varm mat..Denna vinter kan jag faktiskt gå dit med mina överblivna varma kläder..




Kommentarer
amanda

Ja, du hatade minsann också julen.. Det låter inget vidare, det där med din syster.. :(



Har också funderat på att volontärarbeta på ett härbärge! Skulle ju vara hur bra som helst!!! Göra någon nytta istället för att sitta på sitt feta ärsle och tycka synd om sig själv!



Jättefin och tänkvärd blogg!



Kram på dig och god jävla jul!! :)

 2010-12-24  08:33:14
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/
ANNA

Du är en så otroligt fin människa, önskar att du får en fin jul och får vara med människor som vill ditt bästa! <3

 2010-12-24  21:44:48
URL: http://ettsmultron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0