Dagens DUMMASTA inlägg, med rubrik:Varför pitbull?

Inlägget som jag hittade : här är väl inte så dumt i sig, skrivet av en vanlig människa utan kunskaper om hund. I samma andetag säger hon att hon älskar hundar men inte kamphundar och samtidigt säger hon sådan herre sådan hund.
Den meningen går inte ens ihop,logiskt sett.
det första, att älska hundar men inte kamphundar, hon hade lika gärna kunniat vara rasist. Som dömmer människor utefter hudfärg. Inte INDIVIDEN utan MÄNNISKOR, en grupp.
Samtidigt säger hon sådan herre  sådan hund, det jag har sett så stämmer det, att hundarna blir som sina mattar och hussar, men tydligen i hennes värld så gäller det inte de hundar hon kallar kamphund?

som sagt inlägget i sig, är väl bara "normal" dumt från en människa som läser på tok för mycket ur aftonhoran, och är på tok för lättlurad av medias hets.
MEN!!Kommentarerna sen, en perosn skrev "skulle skaffa en labrador som jag vet aldrig biter"
WHAT???VET aldrig biter?? nä sådant VET man aldrig. Det är för det första från individ till individ. Sedan VET man aldrig. HALLÅ???Det är DJUR ni talar om. Man kan tro sig veta, och man kan vara mer eller mindre säker.
Och oooohh mitt hjärta!!!! LadyDahmer som jag flera gånger har hyllat för hennes kloka ord.... oooh mitt hjärta, jag är i sorg!!!!
Hennes exakta ord:

"

jag hatar de där jävla asen och skulle gladeligen avlliva varenda en om jag kunde. och nej jag behöver inte läsa på, jag vet tillräckligt om brukshundar och raser som pitbulls.

människor som påstår “aaaaalla hundar kan bli farliga” behöver en snabb lektion i raslära. Det är en jävla skillnad på en labrador och en pitt."


Jag blev såååååå ledsen!!!så så sååå ledsen!!!Men ja,lilla gumman, det är en jävla skillnad på labrador och pitt, men ååhhh jag finner inga ord!!!Måste den skillnaden göra den ena eller andra till en bättre eller sämre???Troddee ALDRIG hon skulle ha så inskränkta åsikter!HATAR de jävla asen??? Hur?HUR??? HUUUUR?????

Jag förstår inte :O
Hur kan en sådan klok kvinna kvinna vara full av hat till ett djur??Vara så inskränkt??Jag tar HENNES ord personligt,då jag följt hennes blogg,kommenterat,hyllat henne,gett henne massa beröm,både i skrivandet,hennes tankar,söta barn, allt detta medan hon vill avliva mina "barn"???
SORG var ordet!!!


Kommentarer
mimo

åååh :(

jag förstår inte hur man kan tycka så!!!

 2010-11-19  20:00:57
Anna

En aning onödigt av henne att skriva så när hon vet att du läser hennes blogg och faktiskt också hyllat henne flera gånger? Självklart har man rätt till sin åsikt, men ibland undrar man om det faktiskt är nödvändigt om det innebär att såra andra.. Hursomhelst, KRAM!

 2010-11-19  22:11:51
URL: http://ettsmultron.blogg.se/
Anonym

mycket dumt i hennes inlägg men att säga att man inte tycker om kamphundar är väl helt ok? alla har ju olika smak. Du kanske inte gillar små minihundar? nån annan kanske inte gillar pudlar eller någon annan specifik ras.Jag själv gillar inte stora hundar. Det betyder ju inte att jag är nån slags "hundrasist", utan det är helt enkelt så det är bara, sen kan jag tycka att vissa stora raser är väldigt fina ändå, men i det hela så föredrar jag mindre. Smaken är som baken - verkligen inte samma sak som att säga att någon är rasist, för jag tycker inte att dom är mindre värda på något sätt.

 2010-11-20  12:28:25
Lenita

KAMPHUND är förbjudet i Sverige. Har blivit erbjuden en del, och blir lika FÖRBANNAD varje gång. Polisen kan ju inget göra utan bevis heller. Jag älskar alla hundar =)



tänker du fortsätta läsa här och kommentera, så ser jag hellst att du inte är anomnym.

Hmm ska kanske sätta lösen på bloggen...

 2010-11-20  18:25:06
BC

Alla hundar har rätt att bli älskade! Väl behandlade hundar blir trevliga individer oavsett ras. Den svage hunden måste hjälpas att växa och få självförtroende och den starke på ett kärleksfullt sätt få fasta gränser. Hundens liv är kort och den bör bli respekterad för den individ den är.

Vissa hundägare kan man ha mycket att säga om och de skall inte ha hund överhuvudtaget, men låt ingen skugga falla över den stackars hunden de råkar ha i sin ägo....den är bara en spegelbild av ägaren.

Hunden gör oss lycliga och är den bästa friskvård man kan tänka sig.

Från hjärtat av en hundägare.

 2011-01-27  21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0