DW med Tyson

Tog ett DW pass med Tyson igår kväll, och det gick fantastiskt!!
Brukar ha problem med att sätta på han selen, och sätta fast kättingarna. Han hoppar och biter tag i selen.
Hade med mig klickern igår, klickade lite innan, så han var lugn och hade full uppmärksamhet mot mig.
Vi har liten bit kvar,men det var ett stort framsteg!!
Däremot lär jag öka vikten lite, med ingen ansträngning travade han på.
Hade kunnat tagit ut han på en joggingtur samma sträcka.

Dock gick vi en kort runda bara,mot tennishallen och runt djurgårn.
Efter lilla grusvägen,lugnade han ner sig och jag fick kontakt igen.  Lilla gulle-grisen <3
När vi kom till cykelaffären, tog jag av kättingen, och allt var lugnt. Efter en bit tog jag av selen, och allt var lugnt!!!!ETT försök till hopp och bit. ETT!!Det var inte ens ett helhjärtat försök!!!

Sedan gick vi i lugn och ro hem,för lite stretching.



Men som sagt öka vikten på han, och även på Smuli, i måndags
 ansträngde hon sig inte alls. Så lägger på två kilo åt henne. Roligt ju!!
Måste nog köpa fler kättingar, för start och stopp träningar.
Fixa skrivaren måste jag också!!! Hittar inte de rätta drivrutinerna!!Fattar inte varöfr har ju gjort det förr!!

aja nu kaffe,sen kissa hundar,optiker och eventuellt sola!
Smulan ska tränas idag.
Hmm undrar om det är kallt ute..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0