Sluta var så jävla lat då ditt miffo!!!

Idag var dagen, då jag skulle sluta slöa mig och ta tag i saker o ting, typ färga håret, städa,skura,fixa virka massor, OCH gå långproemand med min söta vän och bibblan med henne.

Men vet ni vad jag gjort???
kört lite bil,gått ut normala promenader med hundar, och sedan sovit!!!shit var dödstrött!
i typ två timmar bara sov o sov jag, försökte vakna till,men var så yr så jag slockna igen..

Skulle köra lite bil med sambon sedan,men var för trött och  blev skitarg och sa att jag vill inte ha något löjligt körkort *barnunge*

Köpte sedan, inte mindre än SJU märgben åt vovvarna...hahah billigt är roligt.
De har nu legat med dem i över en timme,tuggar o tuggar.
Till frukost idag,fick de revben. Ja,råa då såklart.
En fundering, grisfötter, ger det hunden något?
jag måste byta foder. Tyson ska ju bli störst och starkast i stan =))
Inte bara därför heller,utan för päls,och hud.och att lägga på sig, lilla stickan :P


Nästa gång jag ska handla ska jag nog köpa en hel kyckling. Brukar vara billigt i frysdisken, och de har ofta extrapris på det oxå.
Och jag har hört att grundtanken i barf (jag utfodrar tyvärr inte helt efter det,men ger dem mycket färskt kött) ska man tänka att hunden på en vecka ska äta alla delar från ett djur.
Lizette!!!hur är det med kycklinghjärta? klarar hundarna av det rått?

Foder.. ja LIZETTE hon är duktig på det hon.  Kollade vad MAGNUSSONS_FODER innehåller, nötfärs,ägg,rapsolja,fullkornsmjöl,morötter,potatisfibrer och hemoglobin (vad nu det är för nåt)

Jag undrar, fullkornsvetemjöl? sedan NÄR behöver hundarna det? Mjöl behöver de väl aldrig :O fullkorn, är det bara för större mättnadskänsla då? och potatisfibrer, potatis? Finns väl inte någonting i det som hunden behöver ??För ren potatis, är ju endast bukfylla för dem. Så potatisfibrer? Hmm njaej, jag skippar nog detta som foder, och fortsätter använda det som godis =) 
Klicker frälst som jag är så, är det bra att variera godiset =) Frolic, torkad blodpudding,magnussons, lever, och har även vid ett tillfälle torkat kött åt dem. Det är vad som finns i min belöningsburk =))


Kommentarer
Irene!

Det där tag vi igen vännen ;) Det har varit mycket i veckan ju man har all rätt i världen att ta det LUGNT!!! :D



Ang. foder så skulle jag aldrig ge Kira (nu är ju hon allergiker också) men även om hon inte var det skulle jag aldrig stoppa i henne spannmål det är helt onödigt bara. Vill man ha lite bukfyllnad går det ju att överkoka ris men det är ju hundar och dem klarar sig fint utan det tycker jag! Du ser ju Vom og hundemat te x deras lax som lilltjejen äter innehåller ju inget spannmål överhuvudtaget och finare päls, piggare & bättre bajs har hon aldrig haft ;) Foderdjungeln är förbannat stor men ändå så liten när man tar bort alla foder med egentligen skitinnehåll!



Du får kika upp ditt schema på ditt nya jobbis så tar vi nån rejäl runda nån sval kväll :D KRAMAR ta hand om dig.

 2011-04-21  01:03:45
Lina

hej kompis,

hemoglobin ar roda blodkroppar som binder syre i kroppen. Vi manniskor kan inte ata det i torkad form sa det later onodigt for vovvarna,

puss!

 2011-04-22  14:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0