Att ta ansvar över sina husdjur.

Jag som hundägare har ju massor med ansvar att ta över mina hundar, de får inte skälla och störa grannarna, jag måste ja de kopplade, plocka upp skiten efter dem osv.
Äger du bondgård med allt vad det innebär, måste du se till att djuren inte är på andras ägor.
Men äger du katt,kan man låta den löpa fritt! Det finns inga lagar och regler över dom eller?
De springer och skiter i barnens sandlådor,de ligger på andra människors uteplatser,hårar och kissar och bajsar ner överallt. Hur kan  det vara okej??
och om den lösa katten attackerar mig eller mina hundar ( kanske inte så vanligt med attackerande katter men fortfarande OM det händer) vem tar då på sig ansvaret?? För risken är ju större att katten skadar hundarna än tvärtom.. Hur sjutton får jag tag på den ägaren?!
Eller om katten lägger sig i barnvagnen som står ute på altanen och vädrar, och barnet råkar vara super allergiskt mot just katt??
Är det rätt? 
A
lltså missförstå mig rätt,jag älskar katter, de är ursöta och gosiga, MEN vart är ansvaret??

Shit vilket liv det skulle bli om jag på morgonen på släppte ut mina hundar, och sedan släppte in dem på kvällen..Eller det räcker med att jag skulle ta med mig en bajspåse för lite och högen skulle ligga kvar..oooooh vvilket liv det skulle bli!

Även om jag anser att de som är hund eller katträdda bör söka hjälp, för deras egen skull,slippa gå på gatan och vara rädd hela tiden,vilket måste vara sjukt jobbigt och påfrestande, men, om de möter en människa med hund, kan de vända och byta sida av vägen, och slippa gå nära, men om de möter en katt, så vissa katter gillar ju att följa efter folk..shit vilken mardröm !!

Varför talas det aldrig om att sätta lag på lösa katter i stan? Att människor i bostadsområden inte tar sitt ansvar och ger grannarna ..åååh hmm nu tappade jag namnet.. ett medel iaf som gör så katten inte vill vara gå dit..Att katter sprider sjukdomar med sin avföring överallt, detpratas det aldrig om?
Nä suck blir så trött...

Kommentarer
Irene

Det där är faktiskt helt rätt, håller med dig i varenda ord! Är så trött på katterna som springer där ute, precis som du säger jag är inte rätt för katter så MEN jag är rädd för katter utomhus för nog har jag blivit påflugen huxflux bara sådär, hur roligt är det då? Den ägaren lär man aldrig få träffa. Kattägare ska fanimej också ha ett ansvar!



(kattungen och mamman verkar ha funnit ett hem :-)

 2011-08-14  19:25:58
Dannielle

Sådär, har ändrat texten nu! ;)

 2011-08-14  19:43:56
URL: http://rexmattes.blogg.se/
erica

haha jag känner igen mig! här bajsar katterna överallt, trampar överallt och kissar dessutom i utemöblerna!

 2011-08-15  12:09:11
URL: http://biche.blogg.se/
Filippa

Måste hålla med dig! Bra skrivet! Men de är som sagt söta och vi ska också skaffa katt senare i höst :)

 2011-08-15  19:27:43
URL: http://carpevitae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0