Dag 9 -viktiga egenskaper när man väljer hund

ja, jag fortsätter väl med min 20 dagars lista då :P haha snarare 20veckors :P

Dag 9,viktiga egenskaper när man väljer hund.
Den enda hund jag någonsin valt är Smulan, och det var för sex år sedan, mina kunskper har ökat sedan dess..
och det lär ju dröja tills jag väljer nästa hund igen, om det någonsin händer.. för som sagt, det är ett överflöd av hundar som ingen vill ha här i landet.. så kanske blir det bara omplaceringar och jourhundar framöver? 
Men annars då, OM jag nu mot all förmodan skulle välja en hund, så vill jag ha en social, glad och energisk hund, lyhörd, och orädd.
Jag vill inte ha en vaktig hund. Alla hundar kräver ju sin ledare, men en vakthund kan jag tycka kräver så mycket hela tiden.

hmm ja lite kort om vad jag önskar hos hund :)
men jag har ju min lilla perfekta flock :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0