LCHF eller ej??

Socker ÄR dåligt, det är inget man BEHÖVER. Kroppen mår bättre utan det. Jag VET det, men har inte kommit till den dära insikten om det ...
Min syster o min vän har börjat LCHF, och jag funderar o funderar på om jag oxå ska..
Men.. som en rökare älskar sina ciggisar,så älskar jag mitt socker..Absolut att jag kan skära ner på det,och inte äta vitt bröd och så..
Men det är så mycket jag inte får äta om jag börjar, som tex morötter,som jag älskar. och PAJ blåbärspaj...och tänk om jag får bakryck och vill baka maränger och rulltårta?? visserligen händer det väääldigt sällan,men tänk OM det händer..
jag tycker om att laga mat med röda linser, tycker om popcorn..

så den stora frågan är, vad tycker jag om mest?? att äta sådant jag vill och vara lite mullig, eller TA bort socker ur mitt liv, bli smalare och piggare??
Om jag bara läser orden,så är ju valet egentligen själklart.. meeen nu är det ju MIG det handlar om...


Kommentarer
Johanna

Men får du bak-panik kan du frysa in och äta sedan när du har koll på lchf'en. För efter ett tag kommer du ju kunna 'fuska' utan att få det där jobbiga suget :)

 2011-08-08  14:02:42
URL: http://alsange.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0