schampo-nej tack

Är ca två år sedan jag använde schampo
-men hur håller du håret rent då ( förskräxkt och tror jag är skitig)
BALSAM, jag har anvnät mig utav balsammetoden :) SÅ NÖJD!
googla på det för mer förklaring till varför och så, orkar inte skriva allt nu :P
Men jag är jätte nöjd och håret är friskare än någonsin!
MEN nu funderar jag på att ta det ett steg längre... bort med balsamet också!!
Igår, gjorde jag en tvätt HUNDRA PRoCENT utan kemikalier.. hihihi
Tvättade med bikarbonat och äppelcidervinäger...
Japp,det kändes exakt så fel som du tror det gjore... eller bikarbonaten var rolig att anvnäda :P
Äppelcidervinäger-bläääää alltså ni vet ju hur det stinkern??
Fnissade lite för mig själv när jag tänkte på hur omgivningen skulle reagera om jag stank ÄCV, FAST jag var rädd att det faktiskt skulle bli så.. MEN NEJ!!!Ingen stank!!!
Och idag är håret mjukare än vad jag nånsin haft det =)
Får se om jag orkar ta bild senare under dagen... fast... vette tusan om mjukheten syns på bild..

Sedan är ju planen att fixa ANSIKTSTVÄTT OXÅ.. (oj caps) ska bara köpa ricinolja.. och... hmmm något mer oxå.. askorbinsyra tror jag det var.. tänk om jag då lyckas bli av med mina förjävliga hatiska finnar?!?!
Även plan på att slopa tvålen.. fast... hur tusan gör jag då bubblor i badet?!?! hmmm det är ett senare bekymmer :P
Även fixa substitut till deo.. fast det om nåt är jag skeptisk till...
Men, jag lovar, uppdatering kommer!!
Vet inte när, men det kommer!!
hiihih spännane tycker jag ::)

Någon med något bra tips?

Kommentarer
Anna

Ja du fröken Apelsin, folk tycker att man är lite knäpp när man pysslar med naturlig hud och hårvård... Deo är ju det bästa att göra själv ju!! Klart du ska testa! Ricinolja är grymt, funkar att ha som inpackning i håret också :) Jag har inte provat med askorbinsyra utan bara att göra scrub ihop med bikarbonat, funkar kanonbra! Annars är honung oslagbart att tvätta ansiktet med! Fan vi får ta och ha en pysseldag, dela recept och göra brygder som de häxor vi är...



 2011-07-03  22:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0