Hundträning

Vet ni att man kan lära en hund typ vad som hellst?? tycker det är förbannat coolt med assistanshundar.


Men det var inte assistanshundar detta skulle handla om...

Idag, har vädret varit heeelt kokkobello!!Regn,varmt,kallt,sol fram och tillbaka hela dagen..Inte så gulligt!!

klockan 12 skulle jag o en vän ha träffats för att dra med hundarna.. men då öste det ner!!

Men strax därefter så blev det uppehåll,började plocka ihop kättingar och sele, för att ta en sväng med  Tyson, men exakt när jag blev klar så ÖSTE det ute...SUCK!!!
Tyson blev gnällig och ville ut och dra..och var allmänt dryg...
Första tanken var att jajaj får väl ta ut han ändå.
Men NEJ absolut inte.  Tvärtom. ska ta fram kättingar och grejer lite då och då.
Hade jag tagit ut honom när han gnällde och var stissig så hade jag ju belönat det beteendet, och det vill jag ju inte ha!

Förut blev han  heeelt crazy när jag tog fram selen, nu längre sitter han och blir selad. oCH han står stilla medan jag hakar fast kättingar.

Fram till sista tiden.
 Allt är typ som bortblåst.."stilla" "stanna" är kommandon som är som bortblåsta ur hans lilla huvud..och stanna har ju setat helt perfekt! Men det är som borta..


vid tre träffades jag och min vän för att dra, hade samma vikter som jag haft senaste tiden och som nästan börjar kännas för lätta,men idag ville/orkade han inte..så tog av så det bara var 6,6kilo efter honom, men ändå så orkade han inte..och det är inte likt tyson.
Den enda förklaring jag har till det är vädret, som skiftar så mycket fram och tillbaka.. och han blir ju heeelt slut av värmen..Men något säger mig att det är något annat som stör..men vad vet jag inte nu...

Funderar på att lägga om träningen lite...mer fokus på lydnad,och hjärnaktiviteter.  Grejen är den att han har varit ofokuserad rent allmänt.. inte hängig, utan ofokuserad..

 
Men tror jag minskar lite på DW me honom till jag har en lösning, jag hoppas dock den kommer snart..Gillar inte att slösa tid på att chansa..
imorgon blir det klicker träning méd han, ska göra hans favoritlek :)








Drog även lite grann med smulan idag, gullvovve <3 
pluggade lite körkort, lite städ..

och sytt lite grann med =)

Nu ut md hund,sedan virka ihop lite rutor medan jag kollar tv halv män.
Börjar veckan med ett kortpass imorgon 15-20.

Godnatt





Kommentarer
Amanda

Lilla tyson.. :) Det har inte något med kasteringen och löptikar att göra då? Mvh Hundexperten (hahahahahahhahaha)



:P

 2011-05-17  11:56:38
URL: http://mramandaforsberg.blogg,se
Staffan

Ja, det är varmt och jobbigt för våra vovvar när det blir för varmt.

Tack för din kommentar i min blogg :)

 2011-05-17  18:41:58
URL: http://amstaffan.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0