Fosterbarn eller egna?

Jag blir så trött...

Jag vill ha fosterbarn. Den dagen jag lever i ett stabilt förhållande. Där vi båda vill samma sak. För annars funkar det ju inte...

Jag är osäker på om jag vill ha egna barn, har sagt det förut. Men jag säger inget definitivt. Kanske vaknar jag en dag och känner att jag vill. Däremot så hoppas jag att den känslan inte kommer..För vill jag inte ha egna barn, så har jag mer plats för fler fosterbarn! 
Det finns så många barn som ingen vill ha.. så många barn som behöver kärlek..
Skrämmande många ger mig svaret : varför ska jag ta hand om någon annans barn? 
Varje gång blir jag lika paff... paff över människans själviskhet..
Varför man ska göra det finns många anlednnigar.. men dessa barn, som har missbrukarföäldrar,eller på annat sätt blir illa behandlade, vem ska ta hand om dessa? JAG vill. Att vara oönskad, oälskad och ensam, är de värsta känslor som finns. värsta. Och jag kan inte se någon må så dåligt. Det skär sönder i mig. Så ja där är ett varför man ska  ta fosterbarn. Hjälpa dessa barn att växa upp till fina älskade människor. 

En annan sak kan vara, om ett par, får barn,med någon sjukdom, som gör det väldigt krävande att ta hand om barnet,eller barnen. För att dessa föräldrar, ska hinna med sig själva, och kunna samla kraft och energi och tålamod,att fostra dessa barn, kan man hjälpa dem genom att ha dessa barn typ en helg i månaden. 

Fråga inte MIG, varför du ska " ta hand om någon annans barn"
Absolut att man kanske inte har möjlighet, eller vill, av flera personliga skäl. För det kan det såklart finnas. MEN FRÅGA MIG INTE VARFÖR. 
Tack.


Kommentarer
Hanna

Men likförbannat tycker du inte att två människor som lever i ett kärleksfullt och stabilt förhållande och som inte vill något hellre än att få barn ska få adoptera. Bara för att de är av samma kön. Du sa det själv, det finns så många oönskade barn i behov av kärlek. Varför skullle de inte få komma till en kärleksfull familj som verkligen vill ha dem? Jag förstår inte varför du skulle ha "rätt" till de barnen men inte homosexuella?

 2011-11-02  00:40:25
Filippa

Jag vill ha egna och fosterbarn :)

Vill vara en sådan människa som har förbättrat ett eller flera barns liv till det bättre :) <3

 2011-11-02  14:35:17
URL: http://carpevitae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0