Äntligen en hundfrys

ÄNTLIGEN
Har jag tagit tag i att  fixa frysen för hundarna, har nu en hel full stor frys endast för hundarna. 
Har ju lääääänge tjatat om att jag  vill gå över till färskfoder, har då pratat om FODAX. Gillar att de har billigare ju mer man köpr, ogillar, man måste passa en lastbil... 
Hade fått för mig att vom og hundemat var sviiindyrt, men det var det ju inte :) 
5kilo 149 kr. EN femkilos korv.  (15kilo 450kr, Standardt 13kilo typ 400ca ) 
Annars 10st 500g korvar 160kr.  Då har jag nu köpt två¨5 kilos korvar, skulle köpt tre men de hade bara två hemma...
I deras frys finns även lgrishjärta, kycklinghjärta, revbens, märgben osv....Bara att fylla på när man hittar på kampanjpris :) 
Har däri  även en älgklöv. HALLÅ JÄGARE jag behöver en klöv till :)  HAAALLÅÅ?????


Lite jämförelse då..... 
Innan jag bytte till standardt åt de EUKANUBA, sägs ju vara ett "bra foder"  dock stank mina hundar av det... 15kilo kostar då 599kr. MYCKET pengar för lite näring

Torkad kyckling och kalkon (> 28 %), majs, vete, animaliskt fett, ris, sockerbetsfibrer, fiskmjöl, kycklingdigestiv, sorghum, heläggs­pulver, torkad öljäst, fiskolja, kaliumklorid, natriumklorid, natrium hexametafosfat, linfrö, DL-metionin, kalciumkarbonat, glukosamin HCI.

vete OCH  ris? fiskMJÖL? VAD är sorghum?  Varför sockerbetsfibrer? heläggspulver? för det första, vadå PULVER?? för det endra, äggvitan, kan man endast ge om man ger ett HELT rått ägg, ja helt med skal. Annars är det bara gulan de ska ha.

Hmm... vad betalar man för egentligen ? 

Vom og hundemat, köper jag den som hter  hundmat (nr. 33) innehållr kyckling,inälvor,nötvom, inget tillsatt vatten, inget konserveringsmedel. vitaminer är tillsatt. 

Så LÄTT prisvärt :) 

www.vomoghundemat.se

LÄS! 
Kolla, vad innehåller ditt hundfoder, egentligen? Vad är det du betalar för, en massa olika pulver?? ingredienser du inte ens vet VAD det är... 


Kommentarer
ZTCJ

Rätt tänkvärt det där med vad man matar sin hund med... Jag vet att den dagen jag skaffar hund igen blir det BARF eller färskfoder utan tvekan!

 2012-02-29  13:35:11
URL: http://ztcj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0