Dag 4 – Din syn på religion

Min syn på religion...
Nu, måste jag tänka efter när jag skriver, så jag inte trampar någon på tårna... Har otroligt starka åsikter om detta ämne... 
Men ska hålla det "rumsrent" 

Tycker relgion är intressant. Vad olika människor tror så starkt på, hur det formar dem. Hur de skutar vara en egen person och BLIR religionen, ja, alla BLIR inte religionen, men det är ofrta man ser tycker jag...

Är uppvuxen i kristen syn, är inte ett dugg kristen. 
Har vart rätt nära muslimska människor, inte jätte , men lite. 

Jehovas, har jag nyligen kommit i kontakt med, mer än de där som man blir så less på som knackar dörr. Anledningen att de gör det förresten, är att de anser sig ha en skyldighet att berätta sanningen för folk.  Berätta det äkta, och fakta. De vill inte att folk ska gå runt och tror på lögner, och bli lurade.  
Förut, var jag en av dem som blev arg på dem, men nu, tycker jag det är onödigt och elakt faktiskt. För det JAG tror på, är att visa folk respekt.  De vill inget illa, ur deras syn, vill de bara hjälpa. 

Resten av religionerna vet jag inte om, mn som sgt, det är intressant, vad en tro kan gör amed en människa. 
ALLA behöver en tro, om det är på en gud, adra högre makter, ödet, en staty, sin hund, sig själv eller vad so mhelst, så bhöver människan en tror på något för att inte gå under. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0