Kan inte lita på någon!! Att det ska vara så svårt att hitta bra hundvakt!!

Det är inte klokt!!
Jag hade haft en annons ute på grannar.se, att jag söker hundvakt, sammanlagt åtta dygn i månaden.
Fyra åt en hud, fyra åt två. 
En tjej kontaktade mig, från ENKÖPING!! 
Sa till henne att jag varken har råd eller tid att åka fram och tillbaka dit. Men det var då inga probelm för henne att åka buss fram och tillbaka!! Nej då nejdå,  superlätt!! 
Jag var (såklart) lite osäker på att det skulle funa, hon var även rätt ung, och väldigt okunnig, men täknte,ger henne en chans, hon var ju gullig och så mot hundarna. 

NU, har det varit sex veckor av strul,strul,strul, jag har haft tålamod, sagt att såklart det är en inkörningsperiod tills vi vet hur allt ska funka, men jag var väldigt tydlig med att det SKA funka. 

Men, det gjorde det inte. 
Sent igår kväll, skriver hon att hon inte kan ta sig hit idag, för hennes mamma (??!!) vägrar köra henne mer. 
Och hur blev det mitt problem???

Idag, försökte jag få tag på henne i en timme , hon vägrade svara...

Kommer hem, och hundarna är lämnade, även nyckel (tack och lov,slippa tjata om den) dock, har hon stulit två korvar med VoH... Vad hon nu ska med det till...
Hon fick en för mycket igår, och hade en hemma sedan tidigare. Så varför liksom inte ta med det??
Efter jag betalade henne, har hon haft hundarna vid tre tillfällen, tre för mig väldigt osäkra tillfällen. 

Förstår inte det svåra faktistk, Men visst 17 år, bortskämd, hon har kanske inte lärt sig det här med ansvar ännu. 
Och lite dum var jag ju, som litade på en så ung tjej, när jag kände, jag inte borde ha gjort det. 
Men, men,så kan det gå...

Hur som,ikväll ska jag träffa en tjej, jag faktiskt tror på. Ska även träffa en tjej imorgonkväll. 
Den ena,håller på och ska öppna dagis/pnsionat. De andra håller på och utbildar sig till någon slags instruktör 
Jag är sådan, att jag bryr mig inte nämnvärt om utbildning och så, bara jag känner mig trygg.  och hundarna mår bra. 
Så hoppas detta blir bra.



Kommentarer
Quila o Ronja

Håller verkligen tummarna, för att du träffar någon som du kan lita på. Man blir förvånad, att det ska vara så svårt att visa lite ansvar? Eller hur?

Susanne

 2012-05-09  23:58:04
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Anna

Fan vad tråkigt att det inte funkade! Hur gick det med de andra du skulle träffa?

 2012-05-11  16:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0