Antalet bostadslösa ökar i Sverige

antalet.bostadslosa,familjer.okar

Vid industriområdet i Västberga, bakom ett gult staket som ska skärma av oljudet från lastbilstrafiken, bor 72 familjer, minst 150 barn. De har ingen annanstans att bo än i de gula husen som tillhör Hotellhem för familjer. Familjen Oria - mamma, pappa och tre söner - bor i en av lägenheterna.

där bor både de med svensk medborgarskap och anhöriga till ensamma flyktingbarn.
Anläggningschefen  Ann Rendert säger att de har kö av familjer som vill ha ett boende....


Mitt hjärta går sönder.
Det går sönder.


Kommentarer
amanda

Gud vilka sötnosar du har på bild i headern.. :D



Och då är detta bara flyktingar i Sverige.. Tänk då hur många miljoner det är utomlands.. Världen är grym!!

 2010-12-24  08:26:58
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/
Nikita Thywoman

Det suger rent ut sagt att människor ska behöva gå utan tak över huvudet. Tack och lov sitter jag inte längre i den sitsen själv!



Sv: Haha, ja jag har ett par daghundar från vänner och bekanta. De fyrbenta är ju mitt liv, så det är bara hänga på karusellen och försöka hänga med när det snurrar för fort! Dock skaffar jag mig en egen pärla nu efter nyår, och det ska definitivt bli roligt att jobba med honom! Vad är det för hundar du har? :)

 2010-12-25  15:30:49
URL: http://nikitaistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0