Dagen efter, eller dagen före, eller är det idag?

Julafton blev rätt bra ändå, min ångest var så att säga obefogad.
Faktiskt. Trevligt från början till slut.
Men man kan inte säga att de är hundvänliga.. inte för att de är elaka heller.
Chico blir så glad när han kommer till massa folk, vill hälsa och nosa överallt. Smulan brukar vara lugnare, men hon hakade lite förssiktigt på Chico.  Sedan fick de sitta ensamma i en kall hall =(  Men jag tog ut dem då och då. Tills någon började gnälla och tog tillbaka dem.
Ååååh de ville inte vara i den kalla hallen, så de vägrade så långt de kunde, smulan sprang och gömde sig, chico låtsades inte höra...
Var även en liiten lhasa apso där, grå o söt =) jag tyckte vi kunde ta promenad ihop innan de hälsade inne, för att slippa kaos, men de hälsade inne UTAN kaos, visste inte att smulan kunde det, dock så har hon aldrig hälsat på en främmande hund inne =)
Den var valp och askaxig mot chico,hoppa på han och bet han, Chico bara gick som inget hände, Smulan blev sur o sa ifrån, hon försvara sina pojkvänner! Och om den lilla försökte hoppa på henne,fick den minsann höra ett nehejdu på hundspråk =)

Sedan skulle du busa, fast det gick inte så bra,snön var högre än den lilla, så han kunde inte följa med i Smulans och chicos fart, lett av mig =)

Jo förresten, jag åt en mini mini bit julskinka, det fick bli mitt straff för jag inte orkade köa för kaffe åt situation sthlm försäljaren. Min tunga njöt, men inte alls lika mycket som mitt samvete led, jag hade ett svaaagt ögon blick där.. men synden straffar sig själv som mormor säger, dock säger hon inte att julskinka är en synd, men det säger jag.

Dagen efter julafton, dagen före rean startar, dagen då årets fest är igång, för många.


Idag är det mysdag de luxe ♥


Kommentarer
amanda

Nääe, stackars voffsingar! Men dom klarar sig nog.. :) Och skönt att du också fick en bra jul! :)



Ja, men visst är det konstigt? Om man skulle komma till en rastgård och kopplet är virat runt grinden, så kanske man tänker att du inte gjort det för att du tyckte det var roligt.. :) Folk är så dumma i huvudet!

Nej, här i Enköping så vågar dom knappt komma in om dom ser att vi är där inne (för Ouzo är ju en KAMPHUND som äter andra hundar).. :) Så dom frågar jämt.. Hehe..

Skulle heller aldrig gå in utan att fråga. HELT SJUKT! Men folk är så konstiga!

 2010-12-26  08:54:10
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/
EMMI

men åh, jobbigt där me hundarna :/

 2010-12-26  14:42:19
URL: http://emmis.blogg.se/
LINKÖPINGSSTOLTHET | | ELINN

ja ohja, den smakar inte något speciellt mycket pepparkaka men super god! :D

testa den ;)

allt bra?

 2010-12-26  22:23:16
URL: http://elinnjl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0