Läser..

Läser ord jag inte borde läsa, det är såååå sorgligt!!! Livet rullar på, världen fortsätter med sina dagar, alla förändras, inte till det bättre.
Att se en sådan stark,omtänksam ödmjuk kvinna, förvandlas, och bli liten, liten i sin person, liten för världen,tappa sina avundsvärda egenskaper,ödmjukheten är för länge sedan borta,en omtänksam kvinna borde värdesätta livet? och sätta likhetes tecken med liv och död.

Det är så mycket ondska i denna värld, och i min närhet är det mer ondska än  vad jag sett på länge.
Det är ett otäckt ord tycker jag, ONDSKA,tänker först på boken av.. var det Jan guillou? Den är HEMSK och ondskefull, och det är vad jag ser runt mig.
Ondskefull pajkastning. Vart ska det sluta?
När det gäller andra människor, så är jag otroligt känslig, för känslig, kan börja gråta av saker folk berättar om människor jag inte känner, eller knappt sett,det gör ont i hjärtat, och jag lider med dem.

Jag har svårt att förstå att folk gör saker av ren och skär ELAKHET, vad driver dem? Är det hat? Hat över vadå? Har livet brytit ner dem?
Eller?? Men vad det än är, VAD får de ut av sina elaka ord, och beteende? Förstår inte..
Det är en tuff värld vi lever i,men man får försöka se det positiva och göra det bästa av allt. Vi får hjälpas åt att göra världen lite gladare, det är så mycket hemskheter som händer, varje dag, folk blir rånade,överfallna,mördade osv osv osv,
Men tänk på en fjärils vingslag..
Nä idag är jag i sorg, tänker och funderar på hur livet utvecklas,vad jag kan göra bättre och annorlunda,hur jag skyddar mig och mina nära mot dessa ondskefulla händelser.

Det är mycket känslor som kommer fram en ledig dag, jag funderar mycket, tänker saknar, känner. Funderar och funderar,musiken dövar inte tankarna idag.

Funderar på hur allt blev? 
Jag menar allt.
Hur det kom sig att den som stod mig närmast,bara stod där och tittade på medans jag blev mobbad,utfryst,psykad? hon bara stod där. 
HUR??jag förstår inte,var det rädsla?hat?eller var hon helt enkelt blind och döv , trotts mina böner om hjälp?
kommer nog aldrig förstå det handlandet...

Inte heller förstår jag, varför jag blev mobb-offret? Har jag gjort något? och vad isåfall?och varför sa du inte vad?

Vart är mitt svar? Är jag inte värd ett svar? Jag ansträngde mig verkligen,öppnade upp allt,för mycket? men inte ett svar?
Kan det bero på att du är dina föräldrars dotter? Kan det vara så krasst, att du verkligen är en arvinge och för deras beteende vidare? För jag ser likheter på likheter komma fram?
Och det får mig att börja analysera ännu mer..
inte bra inte bra... Bäst jag slutar                 för nu.
För slut? Det tar det nog aldrig.



Nä, baka var det, och städa... höja musiken ett snäpp... åtta imorse pumpade mina grannar musik så det dunkade...hmmmm


mer kärlek åt folket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0