Homoadoption?

Var det ett år sedan ca,som jag hade det som ämne att diskutera i skolan, jag hade valt ämnet "Ska homosexuell få adoptera?" 
Som Sverige ser ut i dag så nej, återkom med frågan om fem tio år så kanske jag har ändrat mig. det är ingen rättighet att ha barn. det är inte det.
Anledningen till att jag tar upp samma ämne igen (om jag ens bloggade om det?Eller bara terrade folk via msn...?)  På ekuriren.se idag har de en rubrik som heter " Allt fler är positiva till homoadoption"

 

 

Antalet svenskar som är positiva till homoadoptioner växer, skriver Expressen. På åtta år har andelen stigit från 17 till 50 procent, enligt en undersökning som utförts av Demoskop.
Yngre ställer sig mer positiva än äldre. Tittar man på partitillhörighet är det Miljöpartiets väljare mest positiva, 71 procent av dem tycker att homosexuella ska få adoptera barn. Kristdemokraterna placerar sig längst ner på listan, bara 24 procent är för homoadoptioner.
2 888 personer intervjuades i undersökningen. Demoskop har varje år sedan 2002, då riksdagen sade ja till homoadoptioner, i flera undersökningar ställt frågan "Ska homosexuella par får adoptera barn
?


Vilka räknas som äldre och yngre? Är det de äldre som i pensionärerna? Eller är de äldre de från 30?40? väldigt vagt. Hur stor andel av svenskarna är miljöpartister? Och vad är det för slags personer som röstar på KD?
Anledningen till att jag säger NEJ är för att jag tänker på barnet, ett barn behöver en mamma pch en pappa. Jag är väl medveten om att "den svenska kärnfamiljen" inte längre är mamma-pappa-barn utan det är splittade familjer  som gäller. Antalet människor med utländsk härkomst ökar också, och hur ser de på de homosexuella? Jag personligen har inget emot en människas läggning, och vad jag förstått så är det vsnligaste åsikten i sverige idag. Jag tycker det är jätte bra att vi som nation har kommit så långt i utvecklingen. Men alla länder har inte det. Och tänk dej själv, du är ensammast i världen, du bor på ett barnhem, du har ingen mamma,ingen pappa, kanske inte ens ett namn. En dag kommer föreståndaren in till dej, det finns en mamma och en pappa som vill ha dej. Du blir överlycklig! Äntligen ska du få din egna mamma och pappa!!! Du kommer "hem" och möts av två mammor!!!!VILKEN BESVIKELSE!!!Vart är din pappa???
För det är så det troligen går till, ett homosexuellt par bluffar till sig en adoption då de flesta stora länderna (gällande adoption) säger NEJ till homosexuella ska få adoptera. För de har inte kommit lika långt i utvecklingen som vi i Sverige. Barnet kan mycket väl bli avstängt från "sitt hemland" pga "mammornas" själviska önskan efter ett barn, har stuligt detta barn från barnhemmet, för det blir ju en slags stöld, en bluff, de har sagt att de är några som de inte är.


så jag håller fast vid mitt NEJ ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0