En vän.

Pratade med en vän igår.En VÄLDIGT viktig vän ♥
Hon sa något riktigt bra, om man ljuger för sina vänner, så kan man ju inte vara vänner,då man inte är sig själv.
Jag kan egentligen inte ljuga,för det första har jag NOLL intresse av det, och för det andra så går det inte! Det syns och hörs på en gång.
 Kanske just för att jag aldrig övat??

I cirka fyra år, var jag mer eller mindre "tvingad" att ljuga, och vara tyst.
Inte tvingad som tvingd med hot och pistol,men hade jag sagt sanningen, sagt det äkta,hade hon blivit arg,sur,förbannad och sårad.
så jag var tyst,tyst,tyst...led,mådde dåligt, och var bara tyst...vid något tillfälle försökte jag på nåt "fint sätt" försöka få ur mig det äkta,men responsen var arg,JÄTTE arg, eller en flod av bortförklaringar...så jag var bara tyst o led...

Hon kallade det att inte lägga sig i varandras förhållanden.

Kanske hade det varit lika bra? Då jag inte var ärlig i mina åsikter,och det jag såg så var det ju inte mig hon tyckte om, utan den jag faktiskt låtsades vara..

Nu är bekantskapen uppsagd, som jag skrev förut,jag skulle ALDRIG i mitt liv kunna umgås, vara vän med någon som mobbar mina vänner. ALDRIG I MITT LIV!! Och jag trodde inte för mitt liv att mina vänner (en vän) skulle kunna göra så mot mig?

Konstigt det där, man tror sig känna någon,vara så lika,så är allt bara FAKE??

Så från och med nu, tänker jag inte göra så mer, utan jag ska vara JAG JAG JAG!!!
Och välja det som gör mig glad,lägga ner tiden på människor som gör mig glad,inte de som tvingar mig fejka,eller gör så jag mår dåligt på ett eller annat sätt?

Kanske inte måste häva ur mig VAD som hellst, nån hyfs får det väl vara :P såklart.

Men inte att jag ljuger i flera års tid.

Antingen tål man sanningen,eller så bör man inte umgå med mig. 
Helt enkelt.


Lika men olika♥


ps. tror inte på detta heller,det handlar om att få "stanna" och leva och bo i det trygga,hemvanda. Inte är det kärlek...
eller vad vet jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0