Lycka ska prioriteras

Min absoluta favorit blogg jag följer är www.ladydahmer.blogg.se ( har kanske sagt det förr :P)
Hon är helt sjukt KLOK. Ja KLOK är det rätta ordet. Ofta sätter hon ord på det jag känner/tycker/tänker och inte riktigt lyckas få ner rättvist i print.

Hon vet att man väljer sitt mående själv.
Man VÄLJER allt!!
Är jag olycklig är det BARA jag som kan välja att göra något åt det.

Detta är EXAKT skrivet i hennes blogg, det är hennes meningar som jag "snor" rätt av. För det är SÅ rätt:

*Gör lycka till en prioritering: Sätt lycka och trygghet i centrum

Personlig autenticitet: Var genuin. Utveckla förmågan att säga det du verkligen känner och tycker.

Släpp fördomarna: Sluta döm. Acceptera dig själv och andra.

Var närvarande: Släpp det förflutna och sluta oroa dig inför framtiden.

Var tacksam: Fira och uppskatta vardagshändelser och varje liten detalj i ditt liv.

Bestäm dig för att vara lycklig: Upptäck din förmåga att själv skapa dina erfarenheter och upplevelser.*

Det är INTE lätt,det säger jag inte. Men tänk om alla faktiskt försöke leva så här?
Gör lycka till en prioritering



Rekomenderar  verkligen att läsa hennes inlägg och tankar om detta.
genvagar.till.lycka

Hon har skrivit mycket bra,ofta när jag kommer in på hennes blogg, tänker jag det HÄR det är  det BÄSTA hon skrivit. Så hon har många BÄSTA inlägg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0