Linköping

söndag morgon varr ingen sovmorgon. upp och nicka socker dricka klockan åtta!!Vidrigt trött!!

Men målet var ju LINKÖPING för ett besök hos kära kusin med familj,
Var jag syster och hennes två barn som drog dit. Lite hastigt och lustigt planerat.


En myyycket trevlig dag!!GRYMT trevligt och verkligen någoting jag längtar till ska ske igen!!

Katt,kusinbarn och hund. Kolla noga hur hunden ser ut, den har hår överallt va? håret på magen och bröstet, och tassar,släpar in ton med smuts.


 Vi gick till en jätte mysig strand!! Barnen sprang  omkring fritt och lekte.. skojade och hade super roligt ( vad vi sk vuxna gjorde får ni se )

Men det var helt sjukt, barnen var ju lite överallt, fanns ett staket bredvid vattnet, men tänkte ej på det, och barnen följde stranden och lekte överallt.
MEN så kom den här SURA tanten, -Hej är det era pojkar som leker här?   -ja?    - Detta är privatområde
(jag svarar,trevligt såklart) - oj förlåt vi visste verkligen inte det.

och då kan man ju tycka det är bra där? eller hur? Men neeeej då tanten var sur och stroppig, säger att man kan faktiskt hålla reda på sina barn..men jo självklart fast vi visste ju inte..de ska inte vara där mer..Sen börjar hon gnälla om att en miiiiini liten brygga hade gåttt sönder, då ETT AV BARNEN setat på en, äldsta barnet fyller sju i år, så hur mycket kan han väga (om det var han) 20kilo? och bryggan gårr sönder? Hmm då lär den ju ha varit RUTTEN!!
Syster säger att hon mer än gärna lämna kontakt uppgifter om de vill ha ersättning ( guuud vad hon är trevlig, jag är oxå trevlig men till visst mått) Men nej då sura tanten ville bara gå runt och sura och visa att hon bestämmer för hon äger vattnet!!

Funderar på en grej nu i efterhand, hon bor vid vattnet, alltså hennes trädgård slutar där vattnet börjar, kan man äga en bit av sjön oxå? tänker att om jag badar där i sommar och simmar omkring och då simmarr framför hennes trädgård, är jag då i HENNES VATTEN?


Aja strunt i sur-gnäll kärringen!!


Underbara gosebarn <3


Så, vill ni nu se vad vi (läs jag) pysslade med medan barnen busade omkring..

Taaaddaaaaaa VArt har all päls tagit vägen?? förhoppningsvis i något fågelbo =))
I verkligheten kan jag tala om att han ser ännu värre ut... hahahahha
Men det var roligt och vi skrattade så vi tjöt... =) och jag grät nog till och med av skratt






trötta barn trött hund.

En underbar dag.
Linköping♥

Kommentarer
Amanda

Neej, vatten kan man inte äga. Möjligtvis bryggan. Men gäller inte allemansrätten? Man får vara överallt men inte ha sönder något (och han hade INTE sönder bryggan!). Man får ju till och med tälta på någons tomt i ett dygn. Så jag tycker ni ska slå upp ett tält där nere på stranden och bjuda in vänner och en massa massa barn! Och köra hårt, men inte förstöra något! Och tälta där i 23 timmar och 59 minuter!! :)

 2011-04-30  12:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0