HUNDKURSER!!

Jag har under mitt liv gått på tok för lite kurser!!
Gick valpkursen med Smuli, sjukt viktigt! Borde alla hundägare göra oavsett om de haft hund i 47 år.
Sedan...försvann allt...
Men så kom Tyson, så för två år sedan, gick jag spårkurs med Smul och allmnälydnad med Tyson.

jag har nog varit rädd, för att gå kurser, för jag orkar inte försvara min hund, inför utbildade hundpersoner..orkar inte förklara varje sak de gör...MEN jag blev positiv överraskad på båda kurserna.

Spårkursen var på bruks i köping, grymma instruktörer!! Annica Rossing hette den ena, den andra, har jag glömt namnet på, men hon var oxå grym!! Duktiga på det de gjorde och såå härlig inställning till hund!!
Rekommenderar verkligen köpingsbrukshundklubb!!!! ( annars tycker jag ofta man mest hör skit om de olia brukshundklubbarna runt om  í landet)

Allmänlydnaden gick jag på köpingshundungdom. Rekommenderar
inte de.
Var två väldigt unga tjejer som höll i kursen. Allt de sa var direkt ur nån bok. Jag kan också läsa..
Visserligen, började jag i fel ände med tyson, vi skulle gått spår och smuli allmänlydnad. Men det är mitt kasst. Fortfarande så lärde jag mig inget där.....

så nu ska jag göra nytt försök här i Eskilstuna, på Eskilstuna Hunddressyrklubb ska jag och Doris gå agility och allmänlydnad och Anders ska gå allmänlydnad med Smuli!! Rooooligt!!! spännande!!Hoppas de är snälla mot oss!!!


Kommentarer
Helena

Hello! Det finns så mycket positivt med att gå hundkurs, man träffar nya vänner, får hjälp med hunden och har man en valp är det så himla bra bara att komma bort och träffa andra hundar och människor! I kväll ska jag och en matte med lilla Elsa som gått samma valkurs, gå hundprommis ner vid Strömsholm. Kul för oss mattar och jättebra för våra unghundar! Kramen

 2011-08-11  13:25:48
URL: http://nyadameeliza.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0