Kantareller och lång/skogspromenad

Vilken mysig underbar dag!!!
Började med att åka iväg med Tyson till "vårat" ställe, där han fick springa lös och skutta omkring, han hittade dock ett litet större vattenhål som det gick att simma i..Han luktar inte godis nu..
 
Tyson letar godis och jag står på en sten och spanar efter vildsvin.. jag är livrädd för dem..


Här simmade han.. och mot vänster går det som ett litet dike.. han fortsätte i det..



Så här fin var han efteråt...

På vägen mot bilen sen då, hittade jag svamp!! Först några trattisar, fast de var så
mini små så de fick stanna kvar, några steg bort,
Hittade jag gula kantareller!!!Super roligt ju!
Plockade dom men hann ej leta efter fler för jag hade redan smsat en vän att jag skulle åka till henne.


Sedan blev det full fart till Torshälla, där Tyson fick träffa sin favorit KIRA!!! tyvärr inga bilder från den promenaden, men det gick såå bra!! Kira har verkligen utvecklats sedan sist,lugnare och såå lydig!!Roligt!!
Tyson är ju Tyson :P

Kom sedan hem, en kortis, sedan drog jag ut och letade flera svampar.. Gick asalångt in i skogen, men hittade endast EN kantarell!!Letade som en tok runt om,men det fanns ej!!
Gick sjukt låååångt in i skogen,tills jag såg för mycket spår av vildsvin.. då gick jag tillbaka..Men har några svampar hemma nu, så jag kan lära Smuli att leta!! Hon kan ju trattisar, men inte gula.. och gula ska jag lära in ordentlit :D


dålig svampskog,men bra bus-skog! Fannsmassor med små roliga vattenhål.


Fint va ?

ååh jätte fint ju!!


Undrar om denna går att äta, någon som vill testa :P


Kommentarer
Filippa

Har haft ett allvarligt snack med tjejerna och tror att de förstår nu, men lär nog få upprepa mig :P

Japp, GIMP. Ett gratis bildredigeringsprogram. Min dator är ju sönder så måste köpa ny, och då har jag ju inte kvar photoshop. så ska försöka lära mmig GIMP nu, och när jag kan det så kan jag kanske göra en ny design till dig :)

 2011-08-11  22:32:42
URL: http://carpevitae.blogg.se/
Irene

Åhå! Taaaaaack :-D Tyson har också utvecklats, så duktig och framför allt lugn! Så kul med världens bästa hundar <3

 2011-08-12  13:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0