Sisådär bra då

Att vara vaken hela natten,gick väl sisådär bra.. Vid tre, tog jag ut djuren,sedan gav jag upp. Faktiskt var jag tröttare vid 23 än vad jag var vid 3.. MEN var galet uttråkad..Så jag gav upp, tänkte jag har ju även denna natt att vara vaken i... 
Dock, blev jag väckt av telefon jävlen vid tio.. och kunde ej somna om... Så, ska snart ta en promenad med djuren i äckelsnö, Och sedan hålla igång, så kanske jag kan sova lite på dagen...
Ikväll funderar jag på att åka på föreläsning.. Vad säger hunden. 'Låter intressant!
En sak som vissa säger, som jag INTE tror på,  och det är hanar och tikar leker olika, att tikar har en lek, hanar en annan. Kan inte tro på det helt enkelt. Jag har då inte bland mina djur sett någon sedan skillnad, att de leker olika, beroende på personlighet och ras, JA absolut så är det ju.
Ska fråga ikväll.
Något annat jag tycker är lite lustigt, är att folk, förstår inte det här med att en hund som är kasterad,hane eller tik, som varit det i minst sex månader (kan ta upp till ett år dock) inte längre "räknas" som tik/hane, utan är helt neutral.
Har man en tik-aggreiv tik, som funkar med hanar, så funkar den även med kasterade tikar, för de är lika neutrala i sin doft, de utgör inget hot. Däremot så kanske personligheterna skär sig, pga diverse anledningar.. 


AAHHH just det, idag, måste jag även bära in sommmardäcken i förrådet, de ligger på Smulans sele och kättingar... 




Kommentarer
Fia

skulle du inte kunna ha "dagens outfit" på hundarna..? Dra på ett var stingisar på nån av hundarna.. :D (ja jag vet..im a sick fuck..)

 2011-12-06  15:35:51
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Andrea

Jag tror inte heller åp att de leker olika..



Däremot är jag helt med på att en kastrerad hane eller tik, efter ca 1 år inte längre räknas som det.. De är neutrala.. Det har jag bevis för med Bubba, Bulls kompis! =)

 2011-12-11  11:20:49
URL: http://kusindet84.soclog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0