Inskränkthet.

Halvligger/sitter i soffan (URTRIST) i min enda ställning som känns en aning som vila, helt sned är jag oxå,axlarna är olika höga. SKUMT och irriterande.
Kollar på skitprogram och läser lite ditt och lite datt. Ska strax värma på vetekudden för en tredje (fjärde?) gång, tycker mig känna en aningens skillnad med den (hör och häpna INGET har hjälpt på hela veckan,inte vetekudden heller
)

Ramlade in på en blogg och läste lite.
Vad trött jag blir på inskränkta människor!!Människor som dömmer andra bara för att de till SYNES inte verkar passa in i deras liv.
Varför all denna ytlighet? 
 här kan ni läsa detta ytliga inlägg =>>HÄR <<=  

Detta är en del av hennes inlägg :
 "Jag är ingen sån där snäll och diplomatisk person som har överseende med både det ena och det andra, är du en person som gillar att kalla chokladbollar för "negerbollar", tycker att rosa är en färg reserverad för tjejer, röstade du på SD eller skrev hatbrev till en kvinnlig radiopratare som jobbade fast att hon hade ett spädbarn, tycker du illa om homosexuella eller lär du ditt barn intolerans, då tycker jag nog inte bara att vi tycker olika, att du är lite småmysigt egen och sådär. Jag tycker förmodligen ganska illa om dig. Faktum är att det räcker med att pinka in eller två för att jag ska känna hur avsmaken kommer krypandes."

Bara för att man älskar en människa,behöver man inte älska allt den gör.
(Min mormor,hon är bra hon ♥)
Vem är du (eller någon) att dömma en annan människa?VEM?!!Har du svar på det??
Ingen är perfekt. så om någon person tycker att rosa bara passar tjejer, ja men OCH??( ja det är nu alla överdrivna genus fantaster vrålar rätt ut), så pga EN åsikt så är denna människa dålig?  Jag förstår inte...
Ja,jag vet att jag skrivit om detta förr,men det tåls att upprepas.
Hon skriver också att tycker man rasism är en bra ide så är man en dålig människa. Min första tanke är att ja,där kan jag inte säga emot (plus de rasister jag täffat har varit  puckade,inte velat jobba och varit nöjda med att leva på andra,DET har jag svårt att acceptera) Men tänk ett steg till, tänk om de är rasister av en anledning? Kanske blev de mobbade av utlänningar som barn och därmed fått betingat att de är elaka? Eller,är de bara världens ensammaste människor,utan vänner och familj och bara vill känna grupptillhörighet? Men är det då inte vårat ansvar att lära  dem rätt istället för att dömma dem? För om vi dömmer ut dem och hatar dem så är vi ju inte bättre än dem..ELLER HUR!? Är du kanske  en sådan som är FÖR hat? tror du att hat löser upp hat till kärlek? Hmm ja,då har du ju ett problem..


Tänk tvärtom, tänk om jag tycker att rosa är en färg till alla, ska då de som tycker rosa är en tjejfärg, tycka jag är en dålig människa?
Nej,det funkar inte så...


Kärlek och förstående till alla,lär av våra olikheter,uppskatta att vi är bra på olika saker, att vi ser på världen på olika sätt.
Var ödmjuka.

              
♥                   ♥                        ♥              ♥                    ♥              ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0