Min lediga torsdag.

Jag vaknade upp på min lediga torsdag efter TOLV timmars sömn,TOLV!!Men jag erkänner,lite skönt var det=) Ringde forttsättningen på det där samtalet...iiiiih nervöst!!spännande,oroligt...
SEDAN!!!aaahhh jag är sååå lycklig!!Min lilla svarta gris,åh det kan minsann bli hund av han också!!

Jag har ju för tusan sagt det hela jäkla tiden så in your face, alla ni idioter som sett ner på han, eller mig eller ens TÄNKT nedlåtande tankar om han!!!!!

Berätta från början, drog ut på proemand med en bekant och hans amstaff,sune, sjukt söt vovve!  Han vet att tyson inte är så förtjust i andra hundar, och att han och chico försöker äta upp varann om de får chansen. så vi möttes upp vid hundrastgården, tänkte de får hälsa genom gallret , jag hann precis komma dit och släppa lös Tyson, så kom de, de luktade lite genom gallret, tyson fjantade sig lite, jag gick därifrån och han följde mig,så som smulan alltid gjort,sprang tillbaka till Sune,fjantade sig lite till, kom sedan till mig, nästa sekund hade sune med husse klivit in i hundgården gissa paniken jag kände!!neeeeej de har ihjäl varann, hann tänka har han förlorat sitt förstånd??? Men uppenbarligen inte...Tyson blev först förskräckt och började löjla sig, MEN inga riktiga bett, utan bara markeringar, förstår ni???? BARA MARKERINGAR!!! Inget blod,inga sår!! Bara helt vanligt,normalt tjaffs, som det lätt blir med hundar.. MEN jag erkänner, jag var LIVRÄDD, dödsrädd och vågade INTE gå nära, ifall han skulle känna av det och därmed börja slåss.  Men det gick så bra!!! Efter en stund kom han till mig, sprang tillbaka till Sune, luktade lite och kom tillbaka!! Gissa om jag var skakig.. MEN lycklig!!så sååå lycklig!!!
Jag förstår fortfarande inte hur han vågade kliva in där,bara sådär efter att aldrig ha träffat Tyson, men han var sååå lugn, bara stod där, hmmm kanske såg han Tyson ur ett annat perspektiv än vad jag gör, och såg något som jag ej sett?
 Men promenaden sedan, blev en helt vanlig promenad, men han draaaar som en tok när andra hundar är med, men nu är det minsann dags att träna bort det beteendet!


Underbara vovve.♥




Kommentarer
Emelie

braa! :D:D

 2011-01-14  12:59:40
linn

va kul att de gick bra =)



jag har för mig att du gjort eget levergodis,,blev de bra och vart hitta du receptet?

 2011-01-14  22:13:32
Amanda

Aw!

Vet du vad jag tror? Jag tror att ofta är det ägarna som gör hundarna nervösa.. Och om man vet (tror) att hunden inte går ihop med någon annan så känner ju hunden att man blir nervös.

Ouzo fungerar hur bra som helst med hundar vars ägare är jättelugna, hane eller hona, kastrerad eller inte. MEN om ägaren är nervös och tror att Ouzo äter hundar, barn, människor, älgar, osv så blir det liksom lite spänt.. :S

Så det kanske bara är det då? :D

Han är bra söt i alla fall!

 2011-01-15  09:36:34
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0