EP anfall hos hund.

Jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver vara mer om detta:

Den blir alldeles stel, benen glider isär som om den stod på is, när den ramlar blir den liggande, inte synligt kontaktbar, kontrolera att tungan inte blockerar halsen/andas ok, ibland kommer det fradga, när den spyr är det värsta över, kan sen verka förvirrad, om du är ute: låt vila 20-30 min innan du går hem, stanna ofta.
det är jävligt obehagligt när det händer, särskilt första gången, det är dock inte mycket man kan göra än att kontrolera andning och TA DET LUNGT, den stress/ångest dukänner påverkar hunden, håll andra hundar på avstånd

En vän till mig haar haft hund med EP, jag frågade hur ett anfall ser ut och här är hans svar...
USCH!!

Kommentarer
Jane l COCONUT

Ja det har bara hänt en gång. Förmodligen överhettning, men man vill ju vara säker :) Hoppas det går bra med din överfallna hund nu!

 2011-07-26  23:59:04
URL: http://coconutwonder.blogg.se/
Amanda

Är det epelilepsi? För vår gamla labrodor fick det på senare år.

Det var inte så för honom. Det svartnade för ögonen på honom (fick vi reda på sen) så han såg ingenting, blev rädd som attan skällde, morrade och högg till och med en gång, i kanske 20 minuter. Sen när det gick över så blev han sådär överglad och bara kutade runt i typ 20 minuter. Stackarn....

 2011-08-07  15:33:36
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0