Kamphundsägare-BÄSTA sortens ägare!!

Alla vi, som äger vad media kallar kamphund, alltså, alla vi seriösa, vi är fanimig den bästa sortens hundägare!!

Just pga det dåliga ryktet våra hundar har, så är vi alltid alltid överdrivet noga med att hålla hunden kopplad,där vi kan möta andra, även om de flesta kamphundsägare har större koll på sina hundar än övriga småhundsägare som låter sin små små vovvar springa lösa hej vilt!

Idag, hände det igen! En lös liten mini hund sprang rakt emot mig, och idag var det stackars Chico som blev utsatt!!
En hund på kanske 1-1,5 -2 kilo sprang helt argt emot oss!!
LÖS! med en stilla stående ropandes matte!

TUR jag reagerade fort, och tur Chico var trött och inte hann fatta att det var en hanhund som sprang omkring oss och skällde som besatt!!

Bad tanten om ursäkt??
eehhrm NEJ!!!!
skäms man inte när ens hund attackerar en annan hund? Och blir man inte ruggigt livrädd när ens lilla lilla vovve springer rakt emot käftarna på en hund som med en gäspning kan svälja den lilla lillia hunden??

Tänk nu, om jag inte hunnit sett den där lilla råttan och tänk nu om Chico hade hunnit reagera, då vette tusan hur hunden skulle mått efteråt..Chico är sjukt lugn och lat, och älskar tika och kasterade hanar, andra hanar, tycker han INTE om, så tänk nu om han blivit arg, och skadat den där lilla råttan, vem tror ni skulle fått skiten??? Ja, inte skulle det vara hon med den olagligt lösa hunden, utan det skulle jag fått, kamphundsägaren. Som hade sin hund kopplad. I kort koppel dessutom!

Jag blir ju för tusan förbannad!!!
Att folk inte tänker?? "ja me min hund är så snäll"
FUCK IT!!! Din lilla råtta kan vara hur förbannat  snäll den vill! Håll den kopplad när du inte har full koll på den!!!
förresten, ha den kopplad jämt, för vad finns det för anledning att ha den lös?


Och när jag ändå nu håller på och skäller på lata,naiva idiotiska hundägare,så kan jag ändå fortsätta!!

Tack vare dej ligger det hundskit av varje cm på vägarna!!!!
Plocka upp efter din hund!!!


Summan av detta arga, hatfulla inlägg,
koppla hunden.
Anvnäd bajspåsar.


Tack för mig.



för nu.
Var inte första arga hundägar-hat inlägget, troligen inte det sista heller...




Kommentarer
Amanda

ÅÅÅh! Precis vad som hände mig idag!! :D

Vi går från affären och framkutandes kommer en liten pudelliknande råtta! LÖS! Haha, du skulle hört råttans matte när hon såg att hunfan sprang rakt mot en kamphund, det var panik i det nejet det! :D

Men eftersom Ouzo älskar andra hundar så stod han bara lugnt och stilla medan hon försökte fånga sin lilla grej.. Haha!



JA! Vem hade fått skiten? Det hade garanterat varit du och din barnätande, livsfarliga kamphund! Hade det varit en labrador hade det varit en annan sak om den hade bitit!



Det är fasen sant det där med att man försöker lite extra med våra hundar!

Skäller dom så skäms man lite för att alla andra tror att dom vill äta allt inom en mils radie! Går man förbi någon så håller man stenkoll så inte hunden nosar, för då hoppar folk till och tror att hunden ska äta människan..



Vem har inte blivit attackerad av småhundar när man är ute och går.. Dom har ingen koll!



Bra inlägg, lång kommentar.. :P

 2011-03-14  20:21:24
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/
Johanna

Jag tycker om dig Lenita!

 2011-03-14  21:10:21
URL: http://www.alsange.blogspot.com
Amanda

Skönt för dig!

Ouzo blir alltid så spänd och vill springa fram, men det brukar gå någorlunda bra ändå. Om inte de andra hundarna skäller, då börjar han med.. Vet inte vad som gick snett.. Tror det var för att vi var så mycket vid hundrastgården, för det här började efter det.. Föurut var han sjukt snäll och gick lugnt förbi..

Igår träffade vi Ouzos hatobjekt. En ful, äcklig liten typ grey hound som är rottweiler färgad. Dom fullkomligt hatar varandra. Jag fattar inte. Så fort dom ser varandra så börjar dom skälla, och Ouzo börjar alltid skälla ARGT när han ser den här hunden. Annars är det ju bara småskällning.. Men det här alltså.. Det är jag vill döda skällning.. Vet inte vad det är för fel..

Haha!

 2011-03-15  06:57:57
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/
Amanda

HAHAHA! Nej jag lyssnade verkligen inte! Förresten så har du ingen fetto-ande för du är varken fet eller ful! Bara gnällig.. :P Det är väl den anden som gnäller över fulhet och tjockhet (saker som inte finns hos dig, han måste bara ha saker att gnälla på!!).. :P

 2011-03-15  18:43:21
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/
Camilla

Ja herreösses så ofta det händer oss. Vi har en omplaceringshund,rottweiler som är hur snäll som hälst men han kommer inte alltid överens med andra dominanta hundar.



Hatar verkligen då andra inte har koll när jag har det eller när de skriker efter mig för att de inte kan koppla sin hund! Och bajset blir jag lika sur över, hatar att jag lyckas trampa i det då och då med.....

 2011-03-15  23:45:04
URL: http://cathla.blogspot.com
Vickan

Du kan ju för fan inte klaga! Dina hundar är lösa på var och varannan bild du lägger upp. Som du själv säger, vad finns det för anledning till att ha den lös? Jag säger inte att den andra hundägaren inte gjorde fel i att ha sin hund lös. Men du kan inte ha dina hundar lösa (som det enligt dig inte ens finns någon anledning att ha) och sen klaga när någon annan har sin lös!

 2011-03-17  09:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0