Hundträffar för bull och terrierraser

Hundträffar för bull och terrerraser.
Visst låter det roligt?
En tjej i Botkyrka, medlem av HUNDKAMPEN anordnar detta. Med syfte att sprida mer kunskap om dessa raser, då de ofta,väldigt ofta är missförstådda.

Detta skriver hon:

Bästa DU!
Är du ägare av en hund? Inte vilken hund som helst utan kanske en utav våra underbara muskelhundar? Dvs hundar av Bull och terrier rasen!?
Och bor du i Botkyrka!

Då kanske du vill ta dig en minut och läsa detta.

Jag heter Valentina bor i Alby som ligger i Botkyrka och är utbildad hundskötare med stor erfarenhet inom bull&terrier raserna.
Min tanke med det här är att jag har känt att kunskapen kring dessa raser inte alltid varit rätt och jag vill nu starta hundträffar! Hundträffarna är öppna för alla och ingen behöver skämmas över deras hunds beteende.

Ibland tänkte jag att vi kunde ha vanliga promenader med hundarna och ibland kan man fika och diskutera i någon lokal som oftast kommer att ligga i Alby, då utan hundar.
Första gången vi ses tänkte jag att vi ses utan hundarna, presenterar oss för varandra och få ett slags hum om vilka vi är. Första gången vi ses blir den 17 Maj på Alhagsvägen 104 Klockan 17:30. Lokalen ligger i Alby!
Diskussions idér.
-Hälsa, kost, psykisk stabilitet och träning.
-Myter.
-Oseriösa aveln som pågår/kastrering.
-Koppeltvång och risk med lösa hundar.
-Fördomar och bemötning.
-Rashistorik/Blandraser.
-Omplacering/organisationer.

Jag som anordnar det här gör det mestadels gratis och på min lediga tid, jag är inte bunden till något parti eller någon religion eller någon annan förutom mig själv. Ring för frågor eller andra funderingar. Har du/ni beslutat er för att komma så skicka gärna ett sms med Namn och vart ni bor. Ni får gärna ringa/skriva också.
Med vänlig hälsning



Liknande finns även i västerås, även det anordnade av tjejer från hundkampen, och inom en snar framtid hoppas jag anordna liknande här i stan.


Här=>hundträffar <= kommer du direkt till hennes annons =))



Kommentarer
Quila o Ronja

Vad kul!!! Och väldigt bra. Hörde flera diskussioner i går på utställningen. Hundarna av dom raserna har ofta så dåligt rykte, tyvärr. Många människor med små hundar, tror att deras hundar ska bli uppätna vid ett hundmöte. Det behövs mera kunskap!!! Tur det finns engagerade människor :-)

Sv. Tack snälla du. (Ja, jag tror man säger sennrar, hihi.)

Kram

 2011-05-15  10:36:34
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Amanda

Nej jag vet och det är väldigt intressant. Plus att jag läste att de raserna som användes i hundkamper var ofta sånna som ägdes av fattiga människor i slummen, vilket betydde att hundarna var tvungna att bo i trånga lägenheter med en massa människor. Alltså inte så bra att ha en aggressiv hund.. :P

Men människor är ju så jävla dumma i huvudet.. Haha.



Träffade en tant och en gubbe igår med en liten jack russel. Dom var pensionärer och kom fram och bara "ååå vilken fin hund!! Vi har haft 4 boxrar och dom är dom är dom bääästa hundarna".. Haha, det var kul tyckte jag. Värsta gamla tanten liksom.. xD



KRAAAAAM!

 2011-05-15  12:43:28
URL: http://mramandaforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0