Hundträning i Vilsta

Solen skiner, och jag är glad! 
så tog mina små bitches till Vilsta för ett DW-pass :)
Var jätte många små chiuhaur där, och nästan alla gjorde utfall mot oss... mina tittade knappt.. inte ens nyfikna-Doris..
 Det tar emot att erkänna, men jag vill ha en!!!
En långhårig och röd, som min farmor hade när jag var liten.. Kjell hette han och man fick inte klappa honom, då bet han! Man fick bara gosa med honom med huvet :)
Hur som hellst, träningen gick bra, de är såå duktiga mina tjejer :) Smuli blev tröttare än Doris :) 
Söndagar är en bra dag att träna i Vilsta, är mycket folk där då!! Var två stycken som frågade vad jag gjorde :) En lät lite skeptisk, den andra farbrorn,skrattade och sa att han tänkte på slavar när han hörde kätting ljudet..

Doris har fix ide att hon måste gå i alla vattenhål.. och gärna rulla runt lite...







Smulan har en riktig WP-sele, denna är beställd från X-items...sådär nöjd med materialet faktiskt.. hade nog gjort det snyggare själv!!
Doris har en stor nomesele, annars så "ska" ju nomesele sluta typ vid svansroten, men denna slutar längre bak, viktigt att kolla om man har nomesele, är att den inte "stänger in" höfterna,utan hon kan röra sig bra ändå :) och även ha en extra lång snöre till kättingen, så tyngdpunkten inte trycker på ryggen. Och beronde på hundens kondition, inte mer än 20% av hundens vikt, jag har fyra kilo på Doris, hon väger 20. Troligen skulle hon inte bry sig,eller ta skada, om jag ökade med två kilo, men jag kör på med fyran, ett tag till. Har inte bråttom alls :) 
Och då jag går på olika ställen, så blir det ju ändå olika träningar :) I Årby, är det backigt, mycket upp och ner, i Vilsta börjar spåret med en jätte lång och seg uppförsbacke, så de vänjer sig inte, och går per automatik, utan det blir träning varje gång :)

nästa träning, tänkte jag starta vid parkeringen vid vilsta badet, gå över gräset, till stranden, där de får gå i sand, sedan blir det grusväg och sedan uppför slalombacken, och sedan ut i spåret.   Så får de testa olika material.
Framöver är även planen, att lägga på jätte lätta vikter, och sedan gå genom stan, typ en lördag när det är mycket folk, så de får öva på att hålla fokus och arbeta trotts liv och rörelse, tror det kan vara bra för eventuella framtida tävlingsdrag :P


så... nu är nog pin "pack-paus" över, kaffet i koppen är iaf slut.. så nu är det bara att fortsätta... blööääääääää trist...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0